eZine Yebba Styling 5 jaar


 

Ken je een vriend of een vriendin die je deze e-Zine wil laten lezen? Meld hem of haar dan hier aan Ook kun je deze e-Zine delen met je vrienden op Facebook.
Is het niet mogelijk om deze e-Zine te openen, ga dan naar www.yebba.nl.



Beste,
Op 8 juni 2014 bestaat Yebba Styling vijf jaar. In deze eZine blik ik terug op de afgelopen vijf jaar.2009
Op 8 juni 2009 heb ik me ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Kleur-, kleding- en stijladvies Yebba Styling een feit. Over mijn bedrijfsnaam hoefde ik niet lang na te denken: Yebba is mijn geboortenaam, deze naam ga ik gebruiken. Een maand later is mijn huisstijl klaar en ik heb een website laten maken. In september van dat jaar is de website www.yebba.nl online en zijn o.a. mijn visitekaartjes gedrukt.


2010
Naast het personal shoppen en het adviseren van vrouwen op het gebied van kleur, kleding en stijl krijg ik de vraag of ik tijdens drie bijeenkomsten van de Psoriasis Vereniging Nederland iets wil vertellen over kleur en kleding en stijl. Hier leg ik voornamelijk de nadruk op welke stof prettig voelt op de gevoelige- en geïrriteerde huid. En zoals voor iedereen geldt, draag je het liefst een kleur die bij je past. Dat geeft rust in je gezicht.
Voordelen van een kleuradvies zijn onder andere:

  • je ziet er uitgeslapen uit;
  • je krijgt niet de vraag of je net gehuild hebt;
  • je krijgt complimenten, omdat mensen je mooie ogen zien en
  • lijntjes worden minder zichtbaar.


In september van dit jaar word ik betrokken bij de start van een nieuw hardlooptijdschrift met de naam “Runnersplaza”. Daarin krijg ik een column met de titel “hardloopdiva’s” en ik mag artikelen schrijven over kleur, kleding en stijl op de atletiekbaan. Mijn eerste artikel gaat over sportbeha’s.


2011
Dit jaar vliegt voorbij. Ik werk dit jaar samen met Groupon. Er zijn 310 vouchers verkocht voor een kleur-, kleding- en stijladvies. Doordat er zoveel verschillende mensen komen, doe ik hier heel veel ervaring op.
Sommige mensen laten een diepe indruk achter: zij die het als uitje zien om even niet aan de volgende chemokuur te hoeven denken, een meisje met een eetstoornis die zichzelf liever niet in de spiegel ziet. En zeker ook leuke afspraken, zoals vier zussen met een schoonzus, stelletjes en vriendinnen die een goed kleur, kleding- en stijladvies willen.
Eigenwijze klanten zaten er ook bij, onder andere kwam er een dame binnen die al wist welk kleurtype ze was. De kleuren die zij droeg waren veel te hard voor haar. Door deze uitstraling kregen mensen een verkeerde eerste indruk van haar. Gedempte tinten gaven haar een zachtere en meer toegankelijke uitstraling. Ik vind het leuk om achteraf terug te horen dat mensen anders op haar reageerden. En het voelde echt als een compliment toen ze me ’s avonds belde en vroeg welke make-upkleuren bij haar kleurtype hoorden.
Ik zag veel verschillende lichaamsvormen voorbijkomen, onder andere een dame met twee confectiematen: boven maat 42 en onder maat 46. Korte en lange, slanke en stevige dames. En er waren ook dames, waarbij hun lichaamsvorm in balans is, maar toch vonden dat ‘dit’ of ‘dat’ niet mooi, te groot of te klein. En dat is jammer.


2012
Op 1 april 2012 sta ik op de Fab Visi Hair & Beautybeurs in Den Haag. Ik doe een aanbieding door middel van een grote poster waarop ik een goede respons krijg. In de loop van de dag stonden mensen zelfs in de rij. Die dag geef ik voornamelijk aan vrouwen met een donkere of getinte huid kleuradvies. Naar aanleiding van de beurs word ik gevraagd om artikelen schrijven voor een nieuw uit te komen tijdschrift: “Stephany’s Black Styles”. In het begin kwam het tijdschrift twee keer per jaar uit. Vanwege het succes verschijnt het vanaf 2013 vier keer per jaar en mag ik ook een artikel schrijven voor de mensen die in de tropen wonen.
Ik merk dat mijn website niet meer voldoet aan mijn wensen en besluit een nieuwe te laten maken. Het voordeel van mijn nieuwe site is dat ik meer klantgericht kan werken. Ik ben (persoonlijke) moodboards gaan posten. Na een advies kan ik door middel van een moodboard mijn klant laten zien welke kledingstukken geschikt zijn.
In mijn blog laat ik zien waarmee ik mee bezig ben, wil ik interesse opwekken bij mensen voor kleur, kleding en stijl en reageer ik op de actualiteit. Klik hier en lees mijn laatste blog.
Aan het einde van dit jaar organiseer ik een fotoshoot, speciaal voor mensen met een donkere of getinte huid. Deze foto’s laten een realistisch beeld zien van de mensen die ik heb geadviseerd en ik gebruik ze om mijn website te ondersteunen en voor mijn artikelen voor “Stephany’s Black Styles”.


2013
De slogan “Jouw kleur, jouw stijl; Yebba Styling helpt je erbij” zie je terug in berichten van Yebba Styling. Ik heb een nieuwe werkruimte gecreëerd en ingericht en dat betekent dat ik bij een afspraak met meer dan twee personen niet direct hoef uit te wijken naar een andere locatie. Tijdens de Dutch Design Week bezoek ik een tentoonstelling en een bijeenkomst van Vlisco.


2014
Dit jaar begint erg leuk en ik word voor verschillende evenementen gevraagd: een Ladies Night bij een kapper in Eindhoven, de TU Eindhoven vraagt mij om tijdens de bedrijvendag studenten sollicitatietips te geven op het gebied van kleur, kleding en stijl. Tijdens een Personal Brand Event heb ik studenten van de Fontys Hogeschool Tilburg laten zien wat de juiste kleur met hen doet. Als laatste ondersteun ik met visagie een modeshow van studenten van de afdeling Mode en Handel van het ROC te Nijmegen.


Het was erg leuk om terug te kijken op de afgelopen 5 jaar.Op het moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een nieuwe workshop: “Personal brand, welke outfit past bij mijn werkomgeving?”. Van een accountant wordt een andere kledingstijl verwacht dan van een maatschappelijk werker. Hoe kom je professioneel over op je werk en draag je toch nog kleding waar je jezelf prettig in voelt? Graag ontvang ik input van jullie, hoor graag in welke branche je werkt en waar je eventueel tegenaan loopt op het gebied van kleding. Stuur een email naar styling@yebba.nl. Je reactie wacht ik met belangstelling af.


Wie jarig is trakteert!Vanwege mijn vijfjarig jubileum doe ik een speciale aanbieding tot 30 september 2014: een kleuradvies Aïda voor € 50,- in plaats van € 75,-. Heb jij vriendinnen met wie je een kleuradvies wilt boeken, meld je dan aan via styling@yebba.nl.

Mijn andere actie is:
Like en deel mijn Facebookpagina en vertel wie en waarom een gratis kledingadvies verdient. Op 30 juni a.s. laat ik via Facebook weten wie de gelukkige is.


Yebba Styling wenst je een fijne zomer toe.

 

 

 

This email was sent to *|EMAIL|*why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences*|LIST:ADDRESSLINE|**|REWARDS|*

 

Plaats een reactie